dugaan... keliru....

Assalamualaikum…

Lama rasanya aku membiarkan blog nie… Cian deh… hehe.. oleh itu, hari nie, aku menulis la cket.. merajin-rajinkan diri yg sbnrnya x de mood nie…

Bukannya apa, aku keliru sedikit dgn hidup nie.. Redha Allah terletak pada redha ibu bapa. Betul x statement nie?? So, nak dijadikan cerita, aku bknnya nak jadi anak derhaka sgt pun. Aku malas nak menyusahkan ibu bapa aku sndiri…

Bagi aku, kita boleh berjihad di mana2… kat Malaysia pun boleh, iye x?

Inilah pandangan aku…

Tapi……

Kenapa aku sering terjumpa ayat2 Allah yg memberatkan hati aku utk ke tanah sebelah sana? Setiap kali aku pohon diberikan petunjuk, setiap kali itu jugaklah hati aku mengarah ke tanah sebelah sana, dan setiap kali itu jugaklah aku menangis.. Hebat dugaan-Mu, Ya Allah……

Kau tahu hati ini bagaimana Ya Rabb…. Kau tahu aku x sanggup menyusahkan org yg aku syg dan Kau juga amat tahu aku sanggup berjihad di jln-Mu…. Apa jalanku sbnrnya Ya Allah…

Dan dlm situasi inilah, syaitan memainkan peranan.. mmg ko durjana, Azazil!!! Ko cuba menumbuhkan pohon syak wasangka terhadap takdir Allah dlm hatiku..

Ketahuilah, aku ENGGAN berpaling dari Tuhanku!!!!

Yea, biar apa pun dugaan-Nya, aku tetap TIDAK AKAN PERNAH berpaling dari Tuhanku…

Okey… cool, relax, tarik nafas, hembus nafas…. Sambung citer balik…

So….. aku keliru skrg nie… kalau kata aku terlalu memntingkan diri, tolonglah, TOLONGLAH SGT2, tunjukkan jln agar aku x menyusahkan org …. Kalau x mau tunjuk, suluh pun jadilah…

Hmmm.. skrg nie, aku x tau nak amik keputusan apa… sbnrnya aku x nmpk dgn jelas pun pilihan yg aku ada… kalau ikutkan hati, aku x mahu fikir bnyk sgt.. duk diam2 sudahlah… tapi…. aku x boleh give up dpn Allah.. Allah tgh uji aku skrg nie…

Aku, wktu nie, tgh sabar.. Allah Mendengar dan aku tahu Allah x kn membiarkan mana2 makhluk ciptaan-Nya mnjalani hidup ini tnpa Dia yg menemani.. hmmmm… ingat nak mintak dibayar dulu rm 500 tu, kalau x dpt tmpat di U terbabit, rm 500 tu boleh dituntut balik… kalau aku diterima belajar di U tersebut, maka mungkin itu jalanku….

jap3... kalau fikir balik... andai aku dpt, there is no turning back.... hmmmm... Ya Allah......

Permudahkanlah urusan hamba-Mu…..

0 Comments:

Post a Comment



BismillahiRahmaniRahim