muslimin....

Warkah ini dimulakan dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum warahmatullah. Bagaimana iman kamu hari nie? semoga Allah sentiasa ada di hatimu. Amin..

Tujuan saya menulis warkah nie, bukan untuk menyesakkan dada kamu, jauh sekali menimbulkan fitnah buat kamu. Sekadar satu pengakuan jujur dari hati seorang muslimah. Saya harap sudilah kiranya kamu teruskan membaca…

Muslimin,
Saya terkedu apabila ada yg bertanyakan “di manakah Salahuddin al-Ayubi yg ke-2? Di manakah pewaris Umar al-Khattab? Di manakah pengganti Usamah bin Zaid? Saya menangis!! Kerana saya tahu kamu belum sedar bahawa KAMUlah pewaris mereka. Saya menangis kerana di saat ini, saya tahu, kamu belum benar2 ‘merdeka’ dari jahiliah. Maafkan kelancangan saya…..

Muslimin,
Saya amat menghormati peranan kalian sebagai imam buat kami. Ketahuilah, saya tidak akan pernah menjadi imam buat kamu!! Peranan ‘imam’ itu dipertanggungjawabkan ke atas diri kamu, maka, janganlah kamu berpaling darinya. Jadilah imam buat kami..

Muslimin,
Tahukah kamu Rasulullah SAW sudah wafat? Sedarkah kamu Saidina Abu Bakar sudah tiada? Lupakah kamu Allah sudah mengambil nyawa Saidina Umar al-Khattab? Lalu, siapakah yg paling layak membela kami; wanita dan anak kecil?? Org kafirkah, wahai muslimin??

Muslimin,
Saya tak buta dan pekak. Berapa kerat di antara kamu yg bergetar hatinya setiap kali disebutkan ‘Allah’? berapa kerat di antara kamu yg memgerjakan jemaah fardhu di surau mahupun masjid? Berapa kerat di antara kamu yg menundukkan pandangan setiap kali berhadapan dgn kami? Dan bagaimana saya tidak menangis?? Ya Allah, izinkanlah hidayah-Mu menyentuh hati mereka.. Amin….

Wahai hamba Allah,
Jagalah hati dan cintamu. Jgn diserahkan kpd manusia, walaupun manusia itu merayu kpdmu. Cintailah Allah dgn sbnr-bnr cinta. Akuilah dosamu dgn sebenar-benarnya. Begitu banyak nikmat yg sudah Allah kurniakan buat kita semua, lalu nikmat Allah manakah yg kita cuba dustakan??

Wahai hati2 yg merindui Allah,
Janganlah kalian lekas lalai dgn perhiasan dunia. Kami amat2 memerlukan kamu. Bangunlah.. usah dibiarkan syaitan terus merantai diri kamu. Bangunlah!! Dengan Nama Allah!!!!!!

Berjihadlah kita semua!! Islam ditinggikan atau syahid!!! Perjuangan ini masih belum selesai…..

Kami umatmu ya Rasulullah SAW!!

0 Comments:

Post a Comment



BismillahiRahmaniRahim

Blogger Template by Blogcrowds