bicara hilang

Hmmm…




Bayangkan sekarang korang merenung bintang…

Sambil berbaring atas rumput…




Suasana begitu nyaman… hanya ada bunyi katak dan cengkerik…

tiada manusia… tiada arahan…. Tiada kerja… tiada bebanan…. Tak perlu fikirkan dunia…. Yang ada cuma ketenangan dan kebebasan bertindak…..

“Sesungguhnya Kau tidak menjadikan semua ini sia2” detik hati sambil tersenyum melihat langit….

Tarik nafas dlm2…

Segar!!

Hilangkan segala resah……..

Jom selesaikan masalah aku!!!

“Di mana aku tinggalkan diri aku?”

Aku x realise la…. Asyik sgt dgn urusan aku… sampai aku x tahu aku tinggal ‘aku’ di mana…. Hmmmmm…

Huhu… boleh x aku jumpa diri aku dlm kotak ‘lost & found’??




Di mana aku silap langkah sampai tergolek2 aku jadinye??




Di sini kah??




Tapi benarkah di signboard ini semua org akan jatuh??? Kalau x, pehal aku jatuh kat sini…






Yang pasti, aku dah pun tergolek….

Huhu…

Aku sure saat aku jatuh tergolek2 x psl2 nie, aku tertinggal ‘aku’…

Tergesa-gesa bangkit dan terus melangkah tanpa membetulkan keseimbangan fikiran…

Hmmmmmmmmm…




Jalan yang masih panjang…

Tangga yg bertingkat-tingkat….

Jap3…

Aku rasa……

Aku dah jumpa ‘aku’!!!!

Akhirnya!!






Terima kasih kerana flowernye.. hehe…

Ha!!!

Hoho…

Aku x hilang diri sendiri la rupenye….

Just aku x perasan yg ‘aku’ ada dlm aku…

Kena cungkil kuar…

Baru nmpk ‘sinar’nye





Jap2…

X de kena mengena dgn gigi la!!!

Conclusionnye………..

In a nutshell…




Kita x prnh kehilangan diri kita, identiti kita…

Identiti kita berada di dlm…

Kita kena tenangkan diri dan cari…..

Teruskan mencari tnpa rasa cemas, jemu, mahupun benci….

Bila rasa dah jumpa, ‘bawa’ ia bersama dlm semua situasi hidup kita..

Semoga makin biasa dari sehari ke sehari….

Tolak semua fikiran pesimis..

Tolak dgn penuh perasaan




Dan…

Jgn ingat kita boleh berjaya dgn membelakangkan Allah…

Ingat Allah…

Tolak syaitan…

Syaitan akan cuba mempengaruhi kita..

Tapi kita kena lawan… walaupun dgn lawan tu, kita rasa sakit…




Teruskan berlawan dgn syaitan…

Jgn benarkan dia menang ke atas kita….

Okey ??????




Have a beautiful day!!!

And selamat dunia akhirat..

Kita semua akn mati akhirnye...….

be prepare!!!!

1 Comment:

  1. Anonymous said...
    zaty, kate2 yg sgt...memberi sinar baru.

Post a Comment



BismillahiRahmaniRahim

Blogger Template by Blogcrowds